|
Немања
Цвитковац |
БОГОМИЛСКА ЈЕРЕС |
У СРЕДЊОВЕКОВНОЈ СРБИЈИ |
Део рада "Дуалистичка јерес у Европи од X до
XV века" |
|
Одломак из текста О јеретицима у средњовековној Србији, сазнајемо на основу неколико дела, али нам је Житије Св. Симеона, написано од стране Стефана Немањића Првовенчаног (1196-1228.), сина Немањиног, најдрагоценије јер даје највише података. Ако је судити на основу његовог писања, могло би се закључити да је јерес, у време Стефана Немање, већ била узела маха. Да је јерес била присутна, знамо и на основу других извора. Иако јерес помиње само на једном месту, најмлађи Немањин син, Растко, познатији као Свети Сава, у свом делу Служба Светом Симеону, пише како „Бивши (Стефан Немања, прим. аут.) православни вером прогони таму јеретички.“ Монах Доментијан, Савин биограф, наводи како је Немања успео да „истреби успомену злославних јеретика по своме отачаству.“ Још спомиње „јеретичку и многобожачку превару.“ Као и код других, тако ни овде ближе идентификације јереси нема.
|
|||||||||
|